Tegn selv på museerne på nettet

Jeg har selv sat min signatur på denne tegning med akryl farveblyanter, og hvis man tegner som man selv synes, er det ikke forbudt eller forkert at kopiere malerier og tegninger fra museerne på nettet. Tværtimod er det den metode, alle kunstnere har brugt igennem tiderne. Man lærer mere og mere af at gøre det selv, også at se på virkeligheden og kunstværker. Her er det hollænderen Jan van Os (1744-1808), en opstilling med druer, hindbær, ferskner og en valnøddeskal, som en mus spiser af; øverst er der en sort bille på en grøn drue. This acrylic pencil drawing is signed by me but it is after the Dutch painter Jan van Os. The style, however, is somewhat different from the original oil painting because of the coloured pencils.
"Sovende hund" med ting, der er hjemlige for den, tegnet efter hollandske Gerrit Dou (1613-1675), farveblyanter;originalen i olie ca. 1650 "Sleeping Dog" by the Dutch painter (oil) Gerrit Dou about 1650. Acrylic colour pencils.
Akryl farveblyanter efter Jacob van Ruisdael (1628-1682)"Vindmøllen ved Wijk bij Duurstede". Leksikon oplyser, at personerne på hans malerier er malet af andre! Jacob van Ruisdael painted the original oil painting which I have transformed in coloured pencils which make it lighter. The small persons in his paintings are by other painters!
"Alkymisten" malet af Cornelis Bega i 1663. Min tegning er kun et udsnit af hele billedet; til gengæld er farven på hans læderjakke temmelig tro mod den originale. Alkymister forsøgte at lave guld; det lykkedes dem såvidt vides kun at lave 'Dutch gold', der falmer; men andre har faktisk kunnet lave en mere varig slags 'guld', der dog ikke ser så lødig ud som det ægte. Men hvem ved, hvad kemikere en dag kan finde ud af? H. C. Andersen har skrevet om den danske fantast og guldmager Valdemar Daae på Borreby, "Hvad vinden fortalte om Valdemar Daae og hans døtre". The Alchemist by Cornelis Bega 1663 depicts a man trying to make guld from base metals, for instance lead. Dutch Gold is not pure but has been used for book covers with some success.
Et lille udsnit af et kæmpemæssigt vinterbillede med skøjeløbere og andre, ligesom hunden til høje, der prøver at stå fast på isen. Malet i olie af Hendrick Averkamp ca. 1625. This drawing is only a small part of the large painting with numerous vivid figures, painted 1625.
Kroscene med kortspillere tegnet med akrylblyanter efter hollandsk maleri fra 17.århundrede med mange flere personer og detalje
Nature morte (og dog) med pære, en flue og en sommerfugl, efter gammelt hollandsk original. Akrylblyanter på papir.
Denne akvarel og farveblyan-tegning ligner de allerede viste kopier af gamle hollandske eller flamske malerier, men kunstneren er ikke fra 17. årh. men fra nutiden, født 1935, Willem Dolphyn. Hvis man slår navnet op på Google, kan man se ham male i en video.
Dette stilleben er også tegnet efter et maleri af Willem Dolphyn. En fynsk kunster, der er født i Italien, var først helt sikker på, at originalmaleriet far fra 17.årh., men da hun så ham male på en video på Youtube, indrømmede hun, at han var nutidig. Men stadig syntes hun, han er så dygtig, at det er meget svært at se forskel, selv om man kender noget til gammel hollansk og flamsk kunst.
Willem Claesz Heda, Holland 1653, er forlægget for denne farvetegning med akrylblyanter. After original oil painting by Willem Claesz Heda 1653, acrylic colour pencils.
To musikere på fløjte og luth efter ukendt hollandsk efterligner af italieneren Caravaggio, meget indflydelsesrig især i Holland og Spanien. Hans stil var meget kontrastrig med stor forskel på lys og skygger, mens min akryl farvetegning er lysere uden dog at miste de farveforskelle, der er i originalen. Det er ret afgørende at kunne tegne fingrene på instrumenterne, når motivet er musikere. Two musicians, flute and lute, after Dutch oil painter in Caravaggio style, with strong contrasts of light and shadow. This drawing with acrylic pencils is much lighter than the oil painting without losing the colours of the original in the clothes. Notive the fingers on the instruments.
Portræt af komponisten og violinvirtuosen Antonio Vivaldi fra Venezia, brun farve-blyant på lærred efter originalt oliemaleri af ukendt venetiansk mester. Vivaldi blev kaldt 'den røde præst', fordi han var rødhåret. Blyantens 'grisaille' kan minde lidt om de kobberstik, der blev brugt som fotografier i 16-1700-tallet. Fingerstillingerne er særlig vigtige, når motivet er musikere. Den røde kappe er malet med tempera. Blyanten er ikke grå, men let brunlig, hvorved der kommer lidt farve i huden og sammenhæng med kappens røde. Portrait of the Venetian composer and violin virtuoso Antonio Vivaldi, colour pencil on canvas after unknown Venetian painter. Notice the fingers on the violin and the pen.
Den engelske komponist og lutspiller John Dowland, der var kapelmester i 8 år hos Christian IV. Igen bemærk fingrene. Indsat nederst dansesalen på Rosenborg. Oliemaleri på lærred ,ed baggrund af noder på papir. The British musician and conductor John Dowland who served 8 years at the Danish Court under King Christian the Fourth He wrote "The King of Denmark. His Galliard" among many other pieces which are still palyed.
4 musikere fra Christian IV´s Kongelige Kapel, malet af danskeren Reinhold Timm fra Helsingør, uddannet gennem mange år i Italien. Blev udnævnt til tegnelærer på Sorø Akademi af Christian IV. Olie på lærred. 4 musicians from the Court of King Christian IV, after original by the Danish painter Reinhold Timm who was educated in Italy.
Caravaggio(1573-1610): Narcissus ser Johannes Døberen i sit eget spejlbillede. De brune og hvide områder brydes med grønt. Caravaggio: "Narcissus sees John the Baptist in his own mirror image" Black, white and brown is changed by green (may mean hope)
Tegningen bag Caravaggios kontrastfyldte maleri. My drawing without the strong contrasts in Caravaggio´s painting.
Stilleben af hollænderen Jan Jansz. Treck (1606-1662) med tinkanden, tinfade, højt glas og 2 porcelænsskåle. Still life by Dutch painter Jan Jansz. Treck with pewter juf, dishes, tall glass and two china bowls.
Ensfarvet tegning efter Jan Treck. Ved at have fokus på den nederste porcelænsskål kommer der en materialevirkning trods den manglende farve og kontrast. By focusing on the lower china bowl there is a sense of material in spite of the missing colours. This state is the beginning of a good notan. Single colour drawing after Jan Treck.

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

17.01 | 18:15

Søren: hvis du ser dette, må du godt byde på billedet og få det til din pris, fordi du er interesseret, på betingelse af, at du selv henter det/ betaler porto.

...
04.01 | 15:17

Søren. Billedets mål:60x70 cm. Pris 300 kr. ved afhentning ok? ellers + porto.

...
01.01 | 23:46

Hej Fini. Godt så! Jeg kan godt være interesseret i at købe, men forinden har jeg brug for at høre dels hvad målene er på dette billede, og også pris? Søren

...
01.01 | 17:35

Det er rigtigt, at fiskerbåds-billedet ligger sidst i den første Retro-menu, så hvis du vil købe det, gælder den forrige besked, men send mig en e-mail om det.

...
Du kan lide denne side
Hej!
Prøv at lave din egen hjemmeside ligesom mig! Det er nemt, og du kan prøve det gratis
ANNONCE